Frendyn monipuoliset ratkaisut kasvavat EKE-Yhtiöiden mukana

EKE-Yhtiöt on voimakkaasti kasvava suomalainen perheyritys ja monialakonserni. Tehostaakseen ja selkeyttääkseen toimintaansa EKE-Yhtiöt päätti ulkoistaa ICT-palveluiden tuottamisen osana Frendyä toimivalle Wisdomicille. Näin EKE-Yhtiöt saa tarpeisiinsa sopivan kokonaisuuden joustavasti ja ilman ylimääräisiä kiemuroita.

EKE-Rakennus ja EKE-Elektroniikka ovat molemmat osa EKE-Yhtiöitä. EKE-Rakennus tuottaa nimensä mukaisesti laadukkaita asuntoja ja toimitiloja. EKE-Elektroniikka taas on yksi maailman johtavista junatietojärjestelmien valmistajista.

– EKE-Yhtiöt olivat kasvaneet merkittävästi niin, että sisäinen resurssimme ei enää riittänyt ICT-palveluiden ylläpitoon. Kun näimme, että kasvu tulee myös jatkumaan, niin totesimme, että olisi selkeämpää ja tehokkaampaa ulkoistaa palveluiden tuottaminen talon ulkopuolelle, muistelee EKE-Yhtiöiden ICT Director Jari Sivén.

Laaja palvelukokonaisuus kattaa eri yhtiöiden tarpeet

Frendy-yhtiö Wisdomic pystyy tarjoamaan EKE-Yhtiöiden tarvitsemat ICT-alueen ratkaisut tällä hetkellä hyvin laaja-alaisesti. Kokonaisuuteen kuuluvat työasemapalvelut, tietoturvapalvelut, infrastruktuuripalvelut, konesalipalvelut ja verkkojen ylläpito.

– EKE-Rakennuksen osalta Wisdomic tuo merkittävää joustavuutta työmaidemme aloituksen ja lopetuksen osalta. Heidän asiantuntijuutensa ja osaamisensa Cisco Meraki -tuotteista on tässä merkittävässä roolissa. Cisco Meraki -tuotteilla saamme liitettyä työmaaverkkomme osaksi sisäverkkoamme todella joustavasti, Sivén sanoo.

– Heidän avullaan olemme saaneet myös EKE-Elektroniikan osalta alihankintaverkostomme integroitua tehokkaasti osaksi verkkoinfrastuktuuriamme, Sivén jatkaa.

Ei turhia kiemuroita

Yhteistyö osana Frendyä toimivan Wisdomicin kanssa sujuu Sivénin mukaan todella hyvin. Hän kokee, että he ovat löytäneet juuri oikean kokoisen kumppanin EKE-Yhtiöille. Arki rullaa sujuvasti ja joustavasti – apua saa aina tarvittaessa nopeasti ja asiat etenevät suoraviivaisesti.

– Heidän kanssaan toiminta ei ole liian byrokraattista. Asiakasvastaavalle voi soittaa käytännössä aina kun tarve on, Sivén kiittelee.