Ketterä palvelu on Fonectalle tärkeää

Erilaisia IT-palveluita tuottava Frendy-yhtiö Wisdomic pitää huolta Fonectan IT-infrasta. Yhteistyö on hyvin tiivistä – Wisdomicin lähituki on kolmena päivänä viikossa läsnä Fonectan Helsingin, Tampereen ja Turun toimipisteillä. Fonecta arvostaa erityisesti saamaansa ketterää palvelua. 

Fonectan IT-päällikkö Tapio Lautanala työskentelee Turun toimipisteellä.

– Meillä on täällä Turussa enimmäkseen myyntiä. Lisäksi täällä on aika iso palvelutuotantoyksikkö, IT-yksikkö ja muita pienempiä yksiköitä, Lautanala kertoo.

Lähituki saa paljon positiivista palautetta

Jokainen fonectalainen on tietotyöläinen. Sen vuoksi on tärkeää, että IT-infra on rakennettu toimintavarmaksi.

– Osana Frendyä Wisdomic on toimittanut meille perus infrapalveluita – verkot, tietoliikenne, palomuurit ja VPN. Sen lisäksi heidän kauttaan tulevat myös työasemamme. Kaikkiin asemiin kuuluvat elinkaaripalvelut ja loppukäyttäjäpalvelut, Lautanala summaa.

– Lähituki on läsnä kolmella paikkakunnalla – Helsingissä, Tampereella ja Turussa – kolmena päivänä viikossa. Lähituen työntekijät saavat aivan loistavaa palautetta. Heidät koetaan esimerkiksi täällä Turussa sillä tavalla fonectalaisiksi, että he ovat mukana esimerkiksi joulujuhlissa ja maanantaisin bingon peluussa, Lautanala hymyilee.

“Asiakassuhteesta pidetään huolta”

Lautanalan mukaan yhteistyön alussa Wisdomicin valintaan vaikutti heidän ketteryytensä. Yhteistyö sai alkunsa siitä, kun aiemman toimijan matkassa ollut Fonecta kaipasi hieman ketterämpää palvelua. Sitä Fonecta on myös saanut.

– Meillä on asiakasvastaavani kanssa palaveri kerran kuukaudessa. Soiteltua tulee toki useammin, Lautanala toteaa.

– Tykkään siitä, että asiakkuudesta pidetään huolta. Minulla on sellainen olo, että olemme tärkeä asiakas nykyään Frendyssä vaikuttavalle Wisdomicille.  Asiakasvastaavani antaa sellaisen vaikutelman, että meillä on merkitystä myös heille. Uskon häntä. Olemme kumppaneita, Lautanala kuvailee.