Nopeaa reagointia ja toimintavarmoja ratkaisuja

Saunatalo Oy on Suomen suurin saunarakentaja. Käytännössä yritys toimii rakennusteollisuuden alihankkijana. Saunatalon koko IT-infran hallinta on ulkoistettu Frendylle. Kun kokonaisuus toimii, voi Saunatalo rauhassa keskittyä olennaiseen, eli omaan liiketoimintaansa.

– Rakennamme saunoja rakennusliikkeille. Liikevaihtomme on vuosittain keskimäärin seitsemän miljoonaa ja työllistämme noin 70 saunarakentamisen ammattilaista valtakunnallisesti. Toimintamme keskittyy valtaosin pääkaupunkiseudulle sekä Tampereen ja Lahden alueelle, kertoo Saunatalon toimitusjohtaja Juha Kananen.

”Homma pelittää aivan loistavasti”

Käytännössä Frendy toimittaa Saunatalolle tarvittavat tukipalvelut, palomuuripalvelut, konesalipalvelut, langattoman verkon sekä pilvessä toimivan työympäristön. Myös tarvittavat laitteet ja ohjelmistot tulevat Frendyltä.

– Jos esimerkiksi jonkun tietokone hajoaa ja tarvitaan uusi, niin minä tilaan sen kätevästi Frendyltä. Uusi kone tulee käyttövalmiina suoraan työntekijälle. Homma pelittää aivan loistavasti. Tyypillisesti uusi kone on asennettuna työntekijän käytössä jo seuraavana päivänä, Kananen sanoo.

– Jos koneen kanssa tulee muuten jotain ongelmia, niin kaikilla on myös käyttäjätuen numero, jonka kautta Frendyn kaverit voivat jeesata etänä, Kananen jatkaa.

Kun IT-infra toimii, voi Saunatalo keskittyä olennaiseen

Erityisen tyytyväinen Kananen onkin ollut Frendyn reagointikykyyn sekä ratkaisujen toimintavarmuuteen. Esimerkiksi pilvipohjaisen työympäristön suhteen Saunatalon työntekijät voivat luottaa siihen, että ajankohtaiset tiedot ja päivitykset ovat aina saatavilla eri puolella Suomea.

– Palvelu on nopeaa sekä joustavaa, ja tekeminen yrittäjämäistä. Frendyllä ollaan todella hyvin asiakkaan hermolla ja ymmärretään, mitkä asiat vaativat nopeaa reagointia. He ajattelevat ja ymmärtävät meidän tarpeitamme, Kananen kuvailee.

– IT-asiat ja Frendyn palvelut eivät juuri näy tässä arkisessa tekemisessä. Sehän on vain ihan loistava juttu, koska tällaiset asiat näkyvät vain, jos tulee jotain ongelmia. Yhteistyö on toiminut todella hyvin ja yleensä meidän tarvitsee asioida Frendyn kanssa vain silloin, kun tarvitaan uusi kone. Ongelmia on todella vähän. IT-tuki on helpottanut minun työkuormaani. Kun hommat toimivat, niin me saamme keskittyä olennaiseen, Kananen kiteyttää.