Vuoden Service Desk on avulias kumppani IT-arjessa

Nykyään osana Frendyä toimiva Wisdomic valittiin voittajaksi Vuoden Service Desk -kilpailussa 2021. Asiakkaille voitto ei tullut yllätyksenä ja syyt valintaan ovat päivänselviä.

– Monipuolinen, tehokas, avulias, kiteyttää operatiivinen johtaja Tiina Ellisaari Frontia Asianajotoimiston kokemuksen Frendy-yhtiön loppukäyttäjätuesta.

– Heidän ansiostaan meidän on mahdollista keskittyä täysin omaan tekemiseemme ilman stressiä IT:n toimivuudesta, Ellisaari iloitsee.

Tehokkuus on valttia – asiakaslähtöisesti toteutettuna

Frontian Ellisaaren ohella myös EKE-yhtiöiden ICT-päällikkö Jari Sivén nostaa tehokkuuden yhdeksi Vuoden Service Deskin valttikorteista.

– Yksikään häiriö tai palvelupyyntö ei ole koskaan jäänyt ratkaisematta. Kaikki viedään maaliin saakka vahvalla ammattitaidolla asiakkaan tarpeet edellä.

Sivén korostaa myös yhden kontaktipisteen -toimintamallin selkeyttä, joka helpottaa arkipäivän työskentelyä.

Avulias kumppani, jolla on hallussa sekä teknologia että kommunikaatio

Etenkin Vuoden Service Deskin työntekijät saavat asiakasyrityksiltä suitsutusta.

– Heillä on loistavasti hallussa sekä teknologia että kyky toimia erilaisten loppukäyttäjien kanssa, Siven kertoo.

VAV-konsernin tietohallintopäällikkö Mikko Toivonen kiittelee lisäksi deskin ihmisläheistä tekemistä.

– Ihmisen mittaiset ihmiset painavat hommia hyvällä fiiliksellä sopivan rennolla otteella ilman turhaa pönöttämistä, Toivonen toteaa.

Vuoden Service Desk ei tyydy pelkkään tikettien ratkaisemiseen

Fonectan IT-palvelupäällikkö Hanna Saarivirta painottaa Vuoden Service Deskin oma-aloitteisuutta.

– Erityisen kiva juttu on se, että tikettiä ratkaistessa saatetaan huomata myös muita ongelmatilanteita ja haasteita, ja nekin hoidetaan samalla kuntoon, Saarivirta kuvailee.

Saarivirta tiivistää Vuoden Service Deskin tekemisen yhteen sanaan.

– Kumppani. Tuo yksi sana riittää. Se kertoo yhteistyöstä, yhteisestä tavoitteesta ja sujuvasta loppukäyttäjätyöskentelystä.

Vuoden Service Deskin liiketoiminnan ymmärrystä

Fredman Group Oy:n CTO Antti Kuuselan kokemuksen mukaan yhteistyö on joustavaa ja asiakaslähtöistä. Vuoden Service Deskin IT-kavereiden ymmärrys liiketoiminnasta on kriittinen tekijä yhteistyössä.

– Meidän IT-kavereilla tulee olla hyvä käsitys meidän liiketoiminnan tarpeista, toimintaympäristöistä ja niihin tehdyistä ratkaisuista, meidän käytössä olevista työvälineistä ja niiden merkityksestä meille.

Kuusela nostaa esille, että tunnustettu ja laadukas Service Desk -palvelu on positiivinen viesti myös työnantajamielikuvan kannalta.

– Saatavilla oleva palvelu mahdollistaa, että jokaisella on mahdollisuus tehdä oma työnsä tehokkaasti ja tällä on varmasti vaikutus työntekijän työtehoon ja hyvinvointiin, Kuusela pohtii.

Lue lisää: Vuoden Service Deskistä ja katso videot! »