IT-palvelut pienyritykselle

Tervetuloa selvittämään, millaisia IT-palveluja pienyritys tarvitsee.

Tyypillinen pienyrityksen IT

Monesti pienyrityksen IT:ssä on useampi kokki ja sitä sotkuisempi soppa, jota on keitelty yrityksen kasvaessa pikkuhiljaa. Yrityksessä voi olla oma IT-asiantuntija tai työntekijä, joka hoitaa IT:tä oman työnsä ohella. IT-palveluja on ulkoistettu matkan varrella tarpeiden mukaan ja siksi IT-kumppaneita on useita ja vastuunjako on epäselvä. Esimerkiksi lähiverkko on rakennettu kauan aikaa sitten ja verkon laitteet ovat yrityksen omalla vastuulla. Laitekanta on sekalainen eikä tue liiketoimintaa ja korjausvelkaa kertyy, kun kehitystarpeita ei ehditä ennakoida.

Toki IT voi olla myös selkeä ja dokumentoitu kokonaisuus, mutta esimerkiksi uusi asiakkuus tuo sertifikaattivaatimuksia, joihin aiempi kumppani ei pysty vastaamaan tai oma osaaminen ei riitä.

Kokosimme pienyrityksen IT:n tyypilliset haasteet – tunnistatko omaksesi?

Hallitsematon IT-kokonaisuus

  • IT-kokonaisuus on rakennettu pikkuhiljaa tarpeiden kasvaessa ja muuttuessa
  • Käytössä on joukko erilaisia ja eri ikäisiä laitteita, järjestelmiä ja sovelluksia
  • Kokonaisuuden hahmottaminen ja hallitseminen vaatii erikoisosaamista etenkin tietoturvan osalta
  • Ylläpito vaatii aikaa ja tärkeät päivitykset voivat viivästyä ja usein jäävät tekemättä

IT-haasteiden määrä

  • Käyttäjillä on paljon ongelmatilanteita, jotka keskeyttävät työn tekemisen
  • IT mahdollista ja tue työn tekemistä, koska ratkaisut ovat puutteellisia tai eivätkä ne palvele tarkoitustaan
  • Ongelmien ratkaiseminen vie yrityksenne omia resursseja “oikean” työn tekemisestä
  • Kun IT ei ole yhden tahon hallinnoima, ongelmia pompotellaan vastuutaholta toiselle

Ennakoimattomat IT-kustannukset

  • Pikakorjausten hintaa on vaikea hallita tai hillitä eikä rikkoutuneen laitteen korvaamista ehditä kilpailuttaa
  • Suunnitelmallisuuden puutteen vuoksi IT:n kehitystyöhön ei ole budjettia
  • Ison ongelman osuessa kohdalle kustannukset voivat olla tähtitaivaalliset

Mitkä ovat teidän yrityksenne suurimmat IT-haasteet?
Selvitetään yhdessä!

Ota yhteyttä

Ratkaisuna IT-ulkoistus

IT on harvan pienyrityksen ydinosaamista ja sen vuoksi usein kustannustehokkain tapa toteuttaa IT:tä on ulkoistus. Ulkoistuksen voi tehdä joko kokonaan tai osittain. Oikealla IT-kumppanilla on käsitys pienyritysten IT:n tarpeista ja lisäksi asiantuntemusta räätälöidä kokonaisuudesta kunkin yrityksen erityistarpeet huomioon ottava. IT:n keskittäminen yhdelle kumppanille selkeyttää vastuualueita ja keskittämisen myötä on monesti tarjolla myös keskittämisetuja. Yrityksen arjessa IT toimii ja jos ongelmia tulee, niiden ratkominen on sujuvaa, sillä etenkin kokonaisulkoistuksessa kumppani tuntee yrityksen IT:n ja tietää, miten vikatilannetta lähdetään ratkaisemaan. Kumppani hyödyntää laajaa kokemustaan asiakkaan IT:n ympäristön kehittämiseen.

IT-ulkoistuksen etuihin kuuluvat:

  • Kustannussäästöt. Taitava IT-kumppani pystyy ennakoimaan kuluja ja osaa pitää IT-budjetin suunnitelluissa raameissa.
  • Kokonaiskuva ja kehittäminen. Kumppani näkee kokonaiskuvan yrityksen liiketoiminnasta, sen IT:n tulevaisuuden tarpeista ja nykytilasta sekä pystyy ohjaamaan IT-kehitystä oikeaan suuntaan.
  • Riskienhallinta. Yrityksen sisällä tapahtuva IT:n hoitaminen saattaa muodostua hyvin henkilöityneeksi, jolloin kaikki tieto on yhden ihmisen takana. Ulkoistus mahdollistaa IT:n kannalta kriittisen dokumentaation ja salasanojen tuomisen tietoturvallisesti kaikkien asianosaisten käyttöön.

Frendy on pienyrityksen paras IT-ulkoistuskaveri

Frendy on pienten ja keskisuurien yritysten paras IT-kaveri Suomessa. Frendy suosittelee pienyrityksille IT:n kokonaisulkoistusta. Yrityksen IT-toimintojen ulkoistaminen Frendyn hoitoon säästää aikaa, rahaa ja hermoja. Frendyn IT-kavereiden joukosta löydät kokeneet ammattilaiset IT:n joka osa-alueelle, ja Frendystä saat IT-matkalle mukaasi aidon ja välittävän kumppanin.

Mikäli teillä on myös omaa IT-osaamista, tuemme omaa IT:tänne joustavasti ja otamme haltuun yhden tai useamman IT-osa-alueen, jolloin vastuu IT:n kehittämisestä säilyy vielä yrityksellä itsellään.

Frendynä

  • Tutustumme asiakkaan liiketoiminnan ja IT-käyttäjien tarpeisiin kokonaisvaltaisesti, ja etsimme aina aidosti asiakasta hyödyttävän ratkaisun.
  • Tuomme mukanamme Frendyn huippuosaamisen sekä ajankohtaisimmat tuotteet ja teknologian.
  • Autamme ennakoimaan kuluja ja pitämään budjetin suunnitelluissa raameissa.
  • Emme tyydy vain korjaamaan IT-ympäristön haasteita, vaan etsimme ongelman juurisyyn, hoidamme sen kuntoon ja pidämme huolta, että se ei toistu.
  • Toimimme asiakkaan IT-kumppanina sanan varsinaisessa merkityksessä: Yhteistyö Frendyn kanssa ei toteudu vain asiakas-palveluntarjoaja tasolla, vaan se on kokonaisvaltaista ja tulevaisuuteen tähtäävää asiakkaan ja liiketoiminnan rinnalla kulkemista.

Hän ymmärsi heti, millaisia palveluja tarvitsemme, ja tarjosi esimerkiksi matkatyöläistemme laitteiden turvaksi laitehallintaa, jota en itse ollut osannut edes ajatella

Ville Tuure, Sijoitusasunnot.com

Mietitäänkö teidän tarpeitanne tarkemmin?
Lähetä yhteydenottopyyntö!

Ota yhteyttä

Frendy tarjoaa huolettomuutta läpi IT:n

1. Henkilökohtainen IT

Frendyltä saat huolettomasti työntekijän tarvitsemat IT-laitteet, kuten tietokoneet, oheislaitteet ja puhelimet ja ohjelmistot sekä palvelevan käyttäjätuen tarpeen mukaan joko etä- tai lähitukena.

2. Yrityksen yhteinen IT

Frendy pitää huolen, että yrityksen data on oikeiden työntekijöiden saatavilla ajasta ja työskentelypaikasta riippumatta. Tämä onnistuu toimivilla lähiverkko- ja pilvikapasiteettiratkaisuilla.

3. IT-riskienhallinta

Frendy huolehtii kaikista PK-yrityksen tietoturvaan, varmistukseen ja muuhun IT-riskienhallintaan liittyvistä asioista.

Lähetä meille yhteydenottopyyntö

    Sivuston suojaa Google reCAPTCHA. Yksityisyys ja käyttöehdot.